Znaczenie storytellingu w marketingu.

Czy kiedykolwiek próbowałeś przedstawić swój biznes poprzez kampanię marketingową opartą na storytellingu? Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, teraz jest dobry moment, aby to zrobić.
Dzisiejsi konsumenci są przytłoczeni natłokiem informacji, które do nich docierają. Jak myślisz, co przyciąga ich uwagę w dzisiejszym środowisku? Opowiadania, dobre historie, które wywołują prawdziwe emocje. Pomagają one markom na całym świecie nawiązywać kontakt z klientami i budować lojalność. Jak wykorzystać niesamowitą moc storytellingu w marketingu?

Storytelling – definicja.

Storytelling polega na wykorzystaniu historii do przekazania komunikatu. Celem jest sprawienie, aby odbiorca coś poczuł – na tyle, aby podjął działanie. Storytelling w marketingu pomaga konsumentom zrozumieć, dlaczego powinno im na czymś zależeć i uczłowiecza Twoją markę.
Sztuka opowiadania historii w marketingu nie ogranicza się do filmu. Historie mogą być opowiadane za pomocą obrazków, ustnie lub pisemnie. I można je opowiedzieć za pomocą wszystkich kanałów, od mediów społecznościowych po billboardy.
Historie mogą pomóc marketerom zaznaczyć swoją obecność na rynku, który jest (z założenia) rozpraszający, poprzez tworzenie reklam, które rezonują z ludźmi i zaczepiają ich.

Co storytelling ma wspólnego z marketingiem?

Wiedza o tym, jaką historię opowiedzieć, jest ważnym elementem wykorzystania storytellingu jako narzędzia marketingowego. Storytelling występuje w wielu różnych formach, sztuką jest wiedzieć, która z nich jest najlepiej dostosowana do potrzeb Twojej strategii marketingowej.
Jedną z głównych form storytellingu jest opowieść instruktażowa. Wykorzystując swoje działania marketingowe do edukowania konsumentów, dajesz swojej firmie możliwość budowania zaufanej reputacji jako źródła cennych informacji.

Storytelling w praktyce.

  1. Zamieść rzeczowe informacje na tematy związane z Twoją działalnością, wykorzystywać proste historie do przekazywania trudnych pojęć i używać ilustracji do demonstrowania usług.
  2. Kapitalizowanie wiadomości dnia to kolejny sposób na włączenie storytellingu do strategii marketingowej. Znalezienie sposobu na powiązanie wiadomości dnia z istotnymi informacjami, które będą miały wpływ na Twoich klientów, to sprytny sposób na wykorzystanie storytellingu.
  3. Historie klientów to kolejny rodzaj storytellingu, który może być potężnym narzędziem marketingowym. Kiedy budujesz relacje z klientami, masz możliwość:
    a. poznania ich historii;
    b. dowiedzenia się, jak korzystają z Twoich usług lub produktów.
  4. Zapytaj o zgodę na wykorzystanie ich historii, a następnie dodaj ją do swoich materiałów promocyjnych. Wykorzystaj ich sukces jako okazję do pokazania, jak byłeś w stanie im pomóc, dając potencjalnym klientom znać, że zrobisz to samo dla nich.
  5. Istnieją historie, które są przekazywane z pokolenia na pokolenie. Te klasyczne historie są często wykorzystywane jako sposób na przekazanie głębszej prawdy. Dzięki rozpoznawalnym historiom, Twoi klienci poczują więź z firmą i będą bardziej skłonni do kupowania od Ciebie.

Klienci, którzy szukają znaczenia i powiązania z własnym życiem, chętniej kupują od firmy, która zaspokaja te podstawowe potrzeby. Dzielenie się osobistymi historiami jest jedną z najpotężniejszych form storytellingu, ponieważ demonstruje poziom przejrzystości i wrażliwości ze strony firmy. Pozwalając klientom zobaczyć z pierwszej ręki tragedie i triumfy, które przeżyłeś, budujesz zaufanie i wiarygodność, wzmacniając swoją relację z nimi.

Author: skladkachorobowa.pl