Awaria EWUŚ i ZIP

NFZ poinformował na swoich stronach o awarii systemu eWUŚ i ZIP.

Informujemy, że w związku z awarią systemu informatycznego mogą wystąpić m.in. problemy z dostępem do Zintegrowanego Informatora Pacjenta (ZIP) oraz systemu elektronicznego potwierdzania prawa pacjentów do świadczeń (eWUŚ). Trwają prace nad usunięciem awarii i przywróceniem pełnej funkcjonalności systemu.
Przepraszamy za utrudnienia.
Jednocześnie przypominamy, że zgodnie z ustawą z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, pacjent może udokumentować uprawnienia jednym z dokumentów potwierdzających prawo do świadczeń opieki zdrowotnej lub przez złożenie oświadczenia.
 

Tymczasem wystarczyło pół roku funkcjonowania nowego systemu i w przypadku awarii eWUŚ w niektórych przychodniach dzieją się dantejskie sceny. Najwyraźniej pracownicy służby zdrowia zapomnieli w jaki sposób system funkcjonował w oparciu o dowody ubezpieczenia i oświadczenia pacjenta o byciu ubezpieczonym.

Awaria systemu eWUŚ nie powinna powodować nic więcej prócz wydłużonego czasu obsługi pacjenta. Praktyka pokazuje jednak, iż niewiele ma wspólnego z teorią. :)

***

Edycja:

NFZ donosi, iż problemy techniczne zostały rozwiązane.



Comments
  1. moderowany | Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


osiem + = 9

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>